torstai 19. joulukuuta 2013

Valehtelisin jos väittäisin



Valehtelisin jos väittäisin, mä jään kääpiöksi. Jos se ois helppoo, mee ja tee se! Avaruusmies liity meihin. Mies vain hymyilee, takametsien travolta. Tuli vain mieleen syksy rannalla. Monta kertaa Maken kanssa en suostunut pois tilanteesta. Kaiken pitäis muuttuu kovalla kädellä. Ehkä pian.

Tähän aikaan vuodesta sylistäsi heräsin. Sinusta high. Kaunis olet, olet ihana, hehkuva kivi. Kartat mua, sinuun jäätyy huulet kii. Olen sekaisin, en oo kuullut mitään, ilman sydäntäni elelen. Hän on yhä hän, hyvä valehtelemaan. Sekosin lutkaan, niin sen täytyi olla. Vanha, mennyt ja entinen.

Kumpi ajaa kovempaa Asserin kapakkaan. Sähkökitara, hyvää tahtoa ja kavereita. Taskut täynnä rahaa ikävöin naistani. Onneksi voin unohtaa mitä tapahtuu. Vuosisadan kanuuna, uupumusharhaa, inhimillistä hätää, paskanhajua. Kiitti jätkät, vanhat äijät, tätähän mä hain. Kai mä tästäkin toivun.

Ulkopuolella ikkunan maailma on tyly. Hyisen viiman maa, vuoret tuuli pois puhaltaa. Sekunnit ja tunnit, päivät kuluu hukkaan. Äiti pojastaan pappia toivoi. Vailla päämäärää lautalla eteenpäin. Eihän edellisessä elämässäkään puhelin soi. Uneni on vasta alussa.

Piru piti pitseeriaa. Pikkumies, puhuva apina, hevonpaskankuningas. Varjo raatona maantiellä. Paha minut iski, iso tyttö & pikkutyttö. Tytöt on kaunistuneet pilviin. Pitkin vihreätä linjaa pyörteeseen. Me ollaan ne, jäniksenä onnen oikotielle. Mennään meille – blues. Syy vai seuraus, kyllä ja ei. Missä viisaaksi tullaan? Kihloissa. Dägrägädägwäg.  

(tähän tekstiin on käytetty vain Kolmannen Naisen biisien nimiä)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti