perjantai 30. toukokuuta 2014

Pave Maijanen kysyy, Kunnegut vastaa



Kuka on Kunnegut? Mikä hän on miehiään? Mikä häntä ihastuttaa? Mikä häntä vihastuttaa? Mitä hän rakastaa? Mikä sydäntä pakastaa?

No niin, asiaan. Päätin raottaa hieman salaisuuden verhoa ja pyysin avuksi vanhan tuttavani Maijasen Paven. Pave lupasi tehdä syväluotaavan haastattelun ja minä lupasin vastata kysymyksiin rehellisesti. Eli ei muuta kun anna palaa Pave!

P: Jos kirjoittaisin sulle pienen kirjeen ja veisin sen laatikkoon. Avaisitko sen ja lukisitko loppuun, lukisitko loppuun?

K: Kirjeen? Tuota, eks sä käytä sähköpostia? Tai onhan sulla kännykkä? Lähetä mielummin tekstiviesti jos on asiaa. Kirjeet on vähän last season, You know.

P: Tuntisitko vielä vanhan kaipauksen, o-o-o-o?

K: Nyt en ihan pysy perässä. Minkä kaipauksen?

P: Olisitko valmis mut kohtaamaan?

K: Tässähän me ollaan. Olen valmis, ei kai tuota enää tarvitse kysyä. Kysy jotain fiksumpaa.

P: Tulisitko asemalle mua vastaan, tulisitko vastaan?

K: Mähän tulin. Olin Rissalan lentokentällä vastassa kun tulit Helsinki-Kuopio reittilennolla. Etkö muka muista? Tarjotaanko Finnairin kotimaanlennoilla alkoholia?

P: Lähtisitkö silloin kanssani järvelle?

K: Kalalleko meinaat? Mikäpäs siinä. En olekaan käynyt kalastamassa sitten poikavuosien. Mitäs sä käytät? Virveliä? Vai ootko perhomiehiä? Ai niin, sunhan se piti kysellä eikä minun. Sori.

P: Sulle sukeltaisin helmen valkean

K: Miks? Ja mistäpä luulet löytäväs valkean helmen Kallavedestä? Ei nimittäin ole Raakkuja eli niitä helmisimpukoita Savon järvissä. Eikä sun tartte mulle mitään sukeltaa. Kalallehan me oltiin menossa.

P: Istuisitko kanssani keskipenkille?

K: Keskipenkille? Aika epämukavaa perämoottoriveneessä, jos kaksi raavasta miestä istuu rinnakkain keskellä venettä. Sovitaan mieluummin niin, että minä istun takana ja ajan venettä ja sinä voit sitten istua keskipenkillä tai keulassa miten lystäät.

P: Vastaisitko hellään suudelmaan?

K: Mitä helvettiä? Mullekko sä puhut? Nyt Pave tehdään yksi asia selväksi: Mä olen hetero. Ei sillä, että olisi mitään homoja vastaan. Mulla on myös homoystäviä mutta raja menee tässä. Miehen kanssa en ala imuttelemaan. Ei millään pahalla.

P: Tunnetko sä kuinka syksy lähenee?

K: Vähän aikaista puhua syksystä, kun kesä vasta ovella. Kai se syksykin sieltä tulee, mutta nautitaan nyt kuitenkin tulevasta kesästä ensin.

P: Huomaatko sä ilman viilenneen?

K: Kieltämättä ollu huonot kelit tällä viikolla. Ilmat viileni viime viikosta dramaattisesti. Vielä lauantaina tuli otettua Vänärillä aurinkoa hellelukemissa ja nyt mittari huitelee alle kymmenessä asteessa.

P: Näetkö sä linnut jotka lentää kauas pois?

K: Pois? Ei ne poispäin lennä. Nehän vasta muutti takaisin Suomeen talven jälkeen. Mitä lintuja sä tarkoita? Minne pois?

P: Tuntisitko vielä vanhan kaipauksen, o-o-o-o?

K. Taas sä jauhat tota samaa. Minkä kaipauksen? Ja mitä hittoa sä nikottelet tuota o-o-o-o? Tämä haastattelu on jotenkin hämärä.

P: Olisitko valmis mut kohtaamaan?

K: Pave, mä sanoin jo sulle että jätetään nuo jutut. Mä olen hetero. Ja vaikken olisi hetero, niin olen varattu. Mulla on vaimo. Tai siis, jos en olis hetero, mulla ei varmaan olisi vaimoa. Koska hän on nainen ja hetero, eikä olis mun kanssa jos mä olisin homo. Mitä ihmettä mä selitän? Sun kysymykset on niin syvältä, että mä menin ihan sekaisin.

P: Tulisitko asemalle mua vastaan, tulisitko vastaan?

K: Voit olla varma, etten tule enää. Pave, Tämän piti olla syvällinen haastattelu joka avaa mun sielunmaisemaa. Ainoa, mitä tämän haastattelun aikana on tullut selväksi on se, että mä olen HETERO.

P: La-la-la-la-laa-laa, uu-uu-vii-ii

K: Ei jumalauta. Mitä sä oikein lallattelet? Mitä tää on? Onko tämä jokin piilokamerablogi? Kuka tämän on järjestänyt? Nyt kokoa ittes Pave ja ole mies! Jätkällä luistaa hihna ihan urakalla. Onko sulla oikeasti kaikki Muumit laaksossa?

P: Tuntisitko vielä vanhan kaipauksen, o-o-o-o?

K: Kysyt kolmannen kerran. Mä en vastaa tähän. Mä EN vastaa tähän.

P: Olisitko valmis mut kohtaamaan?

K: Musta alkaa tuntua, että nyt sä Pave voit pikkuhiljaa painua ****n täältä. Lähdet nyt, kun ehdit vielä hyvän sään aikana.

P: Tulisitko asemalle mua vastaan, tulisitko vastaan?

K: Nyt Pave oikeesti: Suksi.......

(Pave Maijasen vuorosanat kappaleesta: Lähtisitkö?)


1 kommentti: