lauantai 18. tammikuuta 2020

Näin painosi putoaa kaksi kiloa puolessa tunnissa

Se on täällä taas: uusi vuosi. Uudet kujeet, uusi mahdollisuus, uusi alku, uusi minä. Vuosi vaihtui ja aion taas olla nuorempi ja laihempi ja lihaksikkaampi. Mutta miksi se on niin vaikeaa? Siksi että olen ikääntynyt, ei ole aikaa, ei ole rahaa eikä mahdollisuuksia päästä tavoitteisiin. Syitä on myös muita. Mulla on toi korvan tärykalvo, joka rasittuu helposti liikunnasta ja aataminomena tahtoo surkastua, jos vähennän syömistä. Nämä seikat estävät täysipainoisen treenaamisen sateisina, tuulisina, kylminä, lämpiminä, pimeinä ja aurinkoisina päivinä.

Olen koettanut painonhallinnassa kaikkea. Olen ollut syömättä, juomatta, nukkumatta, nauramatta, puhumatta, liikkumatta ja hengittämättä tuntikausia mutta mikään ei tunnu auttavan. Olen popsinut porkkanaa, haukannut hedelmää, juonut pelkkää vettä, syönyt rautaa ja paskantanut kettinkiä mutta ei: vaaka ei hievahdakkaan. Lannistavaa? No eipä vähän!

Olenko lähestynyt painonhallintaongelmaa väärältä kulmalta? Onko jotain jäänyt kokeilematta? Tähän asti uskoin luomutoimintaan mutta kun tulosta ei tule, ajattelin ottaa nykyteknologian käyttöön. Aivan ensimmäiseksi päätin päivittää vaa'an ja ostin kauppareissulla saksalaisesta halpatavaratalosta digitaalisen puntarin.

Kotona testasin uuden vaa'an ja meinasin lentää perseelleni hämmästyksestä: painoni putosi kaksi kiloa! Tämä on tosi! Kävin ennen kauppareissulle lähtöä vanhalla vaa'alla ja kun puoli tuntia myöhemmin punnitsin itseni uudestaan digitaalisella, painoni putosi 2kg. Huikeaa! Mahtavaa! Upeaa!

Tämä kokemus saa minut uskomaan teknologia tuomaan hyötyyn laihduttamisessa. Tästä on hyvä jatkaa. Seuraava punnitustilaisuus on kuukauden päästä ja jos silloin painossa ei ole tapahtunut mitään positiivista, ostan uuden vaa'an.

Kuvan vatsa ei liity tarinaan (eikä ole minun). Kuva: Pixabay


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti