keskiviikko 8. huhtikuuta 2020

Avoin suhde

Meillä on vaimon kanssa avoin suhde. Näin ei ollut aina. Alkuaikoina olimme syvästi rakastuneita, emmekä antaneet minkään tulla väliin. Sitten vaimo otti elämäänsä toisen ja katsoin ärtyneenä vierestä, kuinka hän ei enää huomionut minua entiseen tapaan. Olin mustasukkainen ja neuvoton.

Apu tuli yllättävältä taholta. Äiti ja veljeni hankkivat minulle syntymäpäivälahjaksi uuden kumppanin. Alku oli haparoivaa, mutta pikku hiljaa tulimme sinuiksi ja uutuudenviehätys piristi elämääni. Olimme vaimon kanssa molemmat tyytyväisiä uuteen avoimeen suhteeseen.

Kyllähän se välillä ärsyttää, että vaimoa kiinnostaa illalla enemmän se toinen kuin minä. Silloin minäkin vietän aikaa toisen kanssa ja jätän vaimon omiin oloihinsa. En tiedä, ärsyttääkö tämä häntä. Ehkä olemme vuosien myötä vain tottuneet elämään näin.

Vuosi sen jälkeen, kun sain uuden kumppanin, hän jäi lumihankeen ja paleltui kuoliaaksi. Olin murheen murtama. Vaimo tuli hätiin ja tarjosi minulle yhtä ex-kumppaniaan. Tämä oli vielä ihan kivan näköinen, joten otin hänet avosylin vastaan. Surut haihtuivat tipotiehen.





Yllättävän hyvin me ollaan pärjätty neljästään samassa sängyssä. Välillä toinen pari alkaa nukkumaan kun toinen pitää vielä hetken hauskaa. Pyrimme kuitenkin olemaan tahdikkaita ja häiritsemättä toisten unta.

Eilen otti päähän, kun vaimo ehdotti minulle uutta kumppania. Mitä vikaa minun nykyisessä on? Vaikka hän on jo vähän vanha, hän on kuitenkin tuttu ja turvallinen. Kaiken lisäksi tämä on vaimon ex. Vaimo kyllästyi kuuntelemaan valituksia suhteeni toimimattomuudesta, joten päädyimme yhdessä tuumin etsimään minulle uutta kumppania. Hyvää kai se vaimo minulle vain tahtoo.

Huomenna hän saapuu ja minua jännittää taas. Avoin suhde on siitä mielenkiintoinen, että aina aika ajoin saa kokea jotain uutta. Vaimo on tyytyväinen nykyiseen kumppaniinsa, joten meidän neljän kimppaan tulee vain yksi uusi tulokas. Saahan nähdä, saanko ensi yönä nukuttua kun saan hänet käsiini. Pitää ensi alkuun kysyä vaimolta lupa o
nko ok, että sanon hänelle hyvää yötä ja syvennyn uuteen partneriin: tuliterään Samsung älypuhelimeeni.

******
Sain tähän löyhästi tositapahtumiin pohjautuvaan tarinaan inspiraation uutisesta jossa kerrottiin, että älykännykästä on tullut parisuhteen kolmas pyörä. Lisää parisuhde juttuja? Tässä tarina: vaimoni vaihtoi minut puolalaiseen.


Kuva: Pixabay


6 kommenttia:

  1. Kuullostaa ihan vitsiltä koko juttu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt pitää tunnustaa että aavistuksesi saattaa olla oikein.

      Poista
  2. Tosikertomus elävästä elämästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se näin menee. Kännykkä vie leijonanosan ihmiselämästä.

      Poista
  3. Valitettavan todentuntuista draamaa. Tai tragikomediaa. Miten puhelin voi viedä ihmisen paikan? Tai ajan ihmissuhteessa? Apua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monesti mietin, että kesäloma jossain hornankuusessa ilman elektroniikkaa voisi olla todella eksoottinen kokemus nykyihmiselle. Kuin paluu 1900-luvulle.

      Poista