lauantai 28. kesäkuuta 2014

Kun minulta melkein varastettiin polkupyörä



Kävimme eilen vaimon kanssa terassilla ja sillä reissulla ”unohdin” polkupyörän keskustaan. Aamulla muistin asian ja säikähdin. Ei muuta kun vaatteet päälle ja välittömästi hakemaan kulkuneuvoa. Pyörä jäi Anttilan viereen vilkkaimman kävelykadun varteen. On kesä, monenlaista kulkijaa ja perjantai yö. Odotusarvo pyörän löytymiselle ei ollut korkealla.

Kävelin keskustaan ja ennen kuin käännyin nurkalta, jonka taakse olin pyörän jättänyt, lietsoi mielessäni itseni raivoon. A: Pyörä on viety. B: Pyörä on rikottu. C: Pyörä on tuhrittu erinäisillä ulosteilla. Olin niin täynnä kiukkua että kihisin. Kun saisin varkaat/tihutyöntekijät kiinni, näyttäisin heille taivaanmerkit. Se olisi aivan varma.

Mutta kuinka ollakaan, nurkan takana odotti polkupyöräni nätisti siinä, mihin sen jätinkin. Tarkistin renkaat, niissä oli edelleen ilmaa eikä mihinkään ollut koskettu. Pyörä oli yön parkissa, eikä ketään kiinnostanut tehdä sille mitään. Kiukkuni hävisi ja tunsin pienen, omituisen pettymyksen. Olin niin varma, etten enää ajaisi Soliferillani. Olin kehittänyt jo aivan toisenlaisen tarinan tätä blogia varten mutta kaikki olikin turhaa. En voi laittaa tähän, miten ennen kaikki oli paremmin ja turvallisempaa. Miten ihmiset kunnioittivat toistensa omaisuutta, eikä tarvinnut pelätä. Että nykyään kaikki on huonommin eikä nykynuorilla ole mitään kunnioitusta toisia kohtaan.

En sitten kirjoita tähän tuollaista. Olen pettynyt.Mihinkään ei näköjään voi luottaa nykypäivänä. Ei edes vandaaleihin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti