torstai 31. lokakuuta 2013

Seksihullut vanhempani

Lapsuudesta ja nuoruudesta on muistoja, jotka saavat häpeän punan kohoamaan poskille vielä tänäkin päivänä. Sitten on niitä muistoja häpeästä, jotka iän ja kokemuksen karttuessa ovat muuttuneet hauskoiksi kokemuksiksi. Tässäpä yksi sellainen.

Ala-asteella minulla oli hyvä ystävä nimeltä Riku. Riku oli perheensä ainoa lapsi. Teimme Rikun kanssa kaikenlaista, mitä sen ikäiset pojat yleensä tekivät: vaihdoimme postimerkkejä, kuuntelimme Eloa ja Abbaa, keräsimme perhosia yms. Aika ajoin kävimme toistemme luona yökylässä. Se oli hauskaa vaihtelua ja koska asuimme vain n. kolmensadan metrin päässä toisistamme, ei vanhemmilla ollut tähän mitään vastaansanomista.

Eräällä kerralla oli minun vuoro olla yötä Rikun luona. Illalla soitimme Rikun huoneessa Elvistä ja lueskelimme sarjakuvia. Ei nimittäin ollut internettiä ja tv:ssäkin vain kaksi kanavaa. Sinä iltana kaverini vaikutti jotenkin salamyhkäiselle. Rikulla oli jotain jännittävää kerrottavaa, ja viimein hän paljasti sen minulle.

Riku oli kuullut, miten lapsia tehdään. Olin pakahtua uteliaisuudesta. En ollut koskaan ajatellut koko asiaa. Tottakai olin nähnyt äidin pyöreän mahan, kun hän odotti pikkuveljeä, mutten tiennyt, miten veljeni oli sinne joutunut. Uskontotunneillakin kerrottiin neitsyt Mariasta, joten seksi oli täysin tuntematon käsite meikäläiselle.

Riku piti minulle luennon, miten isän se menee äidin sinne ja sitten syntyy lapsi. Tämän kerrottuaan hän virnisti ja sanoi:

- Meidän äiti ja isä on harrastaneet seksiä yhden kerran, mutta teidän äiti ja isä kaksi kertaa!

Uutinen ja sitä seurannut oivallut olivat musertavia. Minun vanhempani olivat seksihulluja! Siitä todisteena olimme minä ja veljeni. Sen sijaan Rikun vanhemmat olivat olleet silleen vain kerran, mikä tuntui paljon normaalimmalta. Mikä häpeä! Riku ei maininnut asiasta sen koommin mutta muistan sen häpeän, mitä tunsin vanhempieni takia. Nukuin yöni huonosti, enkä halunnut enää jälkeenpäin puhua koko asiasta mitään. Toipuminen vanhempien seksihurjastelusta vei aikansa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti