perjantai 14. helmikuuta 2014

Lottovoittaja



Olen lottovoittaja. Viking lotosta tärähti kolme oikein ja 5,10 €. En silti jätä päivätyötäni.

Kerran, aikana ennen internetiä, minulle jopa soitettiin Veikkaus Oy:stä. Siitäpä seuraava tarinani. Joskus tuntuu, että näitä vanhoja juttuja muistaa paremmin kuin tuoreempia. Olenko tulossa vanhaksi? Onko minulla orastava emmental? Toivottavasti ei. Mistä tulikin mieleen, että pitää käydä töiden jälkeen kaupassa ostamassa dementiaa, kun juusto on loppu.

Asiaan. Tulin viiden jälkeen töistä (aikana ennen internetiä) ja kävin vaimon kanssa seuraavanlaisen keskustelun:
- Sinulle soitettiin tänään Veikkauksesta
- Veikkauksesta? Mitä niillä oli asiaa?
- Kyseli sinua puhelimeen. Kerroin, että olit töissä ja tulet illalla.
- Niin?
- Ei muuta. Totesi vaan, että haluaa keskustella asiasta nimenomaan sinun kanssa.

Se viikonloppu oli pilalla. Yöt meni valvoessa kun mietin, miksi Veikkaus lähestyi minua henkilökohtaisesti. Olinhan minä laittanut lottokupongin vetämään satunnaisesti silloin tällöin. Olinko voittanut päävoiton? Olinko mahdollisesti multimiljonääri?

Maanantaina kiirehdin kotiin ja kysyin ensimmäisenä, onko mulle soitettu. Ei oltu. Ilta meni kuin tulisilla hiilillä. Tiistainakaan ei soittoa kuulunut ja hermoni pettivät. Otin luurin kauniiseen käteen ja kilautin Veikkaukseen. Kävimme seuraavanlaisen keskustelun:
- Hei. Olitte yrittäneet tavoitella minua perjantaina, mutta satuin olemaan töissä. Mitähän asia koskee?
- Jaaha, katsotaanpas. Kerrotko vielä nimesi niin tarkistan.

Hetken aikaa toisessa päässä kuului paperin rapinaa, kun asiakasneuvoja kävi läpi jotain listoja, ja sitten hän palasi puhelimeen.
- Ei täällä sinun nimeä näy ainakaan näissä listoissa, joten en nyt osaa sanoa, miksi sinua on tavoiteltu. Mutta laitan tästä viestiä niin kyseinen yhteyshenkilö soittaa sinulle uudestaan, jos sopii.
- Totta kai.

Samaisena iltana puhelin sitten soikin. Ryntäsin vastaamaan ja kävimme seuraavanlaisen keskustelun:
- Oy Veikkaus Ab:sta iltaa. Onko xxxx xxxxxxxx?
- Puhelimessa.
- Hyvä. Tietojemme mukaan sinä olet ollut Veikkaaja –lehden tilaaja. Mitä pidit lehdestä?

Lehtimyyjä! Olin niin pettynyt, tyrmistynyt ja turta, että kävin myyjän kanssa lyhyen keskustelun ja sen päätteeksi tilasin Veikkaajan vuosikerran.


2 kommenttia:

  1. Voi apua, mikä pettymys! Ihan sydämestä otti. :-)

    Mulle on kerran käynyt vähän samalla tavalla, kun osallistuin teininä yhteen runokilpailuun. Minun kotoa poissaollessani kilpailusta oli soitettu, mutta äidilleni (joka vastasi puhelimeen) ei ollut kerrottu, mitä asia koski. Eivätkä he koskaan soittaneet uudestaan, joten soiton syy vaivaa minua vieläkin - eikä siitä ole vasta kuin reilut parikymmentä vuotta. :-D (En ollut silloin noin rohkea kuin sinä, että olisin soittanut perään ja kysellyt.)

    VastaaPoista
  2. Eli jossain odottaa sua runokilpailun pokaali palkintoraadin hyllyllä pölyttymässä :) Mulla menis loppu elämä miettiessä, jos en olisi soittanut veikkaukseen.

    VastaaPoista